be my Followers

klik klik klik

Thursday, April 7, 2011

aku sebagai pegawai kastam......


salam dan selamat pagi semua blogger & pembaca blog...
ari ni aku terbuka hati nk wat luahan kat blog tercinta ni...



mcm yg korang tahu kan...
semalam ada kes Pegawai Kanan Kastam meninggal dunia konon2nya terjatuh dr tingkat 3 bangunan SPRM...

sebagai salah seorang warga kastam..
aku sgt2 terkilan dgn kejadian tu...
walaupun x kenal ngn arwah..
tp,,berdasarkan apa yg rakan kastam lain katakan..
arwah ada seorang bos yg baik sama ada dlm waktu bekerja @ luar waktu bekerja..

mungkin benar mungkin jugak tidak kes yg sedang dlm siasatan yg berkaitan dgn rasuah itu adalah SALAH JKDM..
tp,,smuanya belum d pastikan..
maka jgn la masyarakat terus memandang serong kepada jabatan kami...
x semua pegawai kastam melakukan perkara terkutuk tu..
dan sedihnya,,apabila semua ni sehingga menyebabkan kejadian (kematian) mcm ni...

sebagai seorang warga kastam..
aku bena2 berharap imej jabatan kami akan pulih seperti sedia kala..
buang kan jauh2 yg keruh & ambil la kejernihan yg masih tinggal...
jgn kerana nila setitik rosak susu sebelanga
&
jgn kerana marahkan nyamuk habis semua kelambu terbakar...



p/s :

entry ni x bpihak kepada sesiapa..
cuma luahan hati aku secara peribadi sbg seorang pegawai kastam..
sesungguhnya aku benar2 sedih dgn semua yg berlaku..
ibarat cubit paha kiri paha kanan pun terasa...

12 comments:

PutRee SeJiNjaNg said...

mena kata ktk ya mem...hope pastok nama kastam dpt dibersihkan...jgn nak tuduh melulu dolok...

Lizzie Yasmin said...

Yelah.. hope korang yang keje di jabatan tue pun.. keje lar dgn penuh amanah...

peaNut said...

stilla ~ ya la mem..bnda lom confirm gk..p cdak dh blame kta..mcm x adil jak

peaNut said...

lizzie ~ thanks coz cakap cmtu...peanut akan keja dgn penuh amanah..heeehe

Makbed said...

al-fatihah utk arwah.

cik fara said...

kerja denagan ikhlas dn amanah :)

peaNut said...

makbed ~ yup..mari kta sama2 sedekahkan alfatihah...

peaNut said...

cik fara ~ insyaallah..mmg itu la dh d tanam dlm diri ni sejak masuk keja dulu

AngahSayang2314 said...

ye la... ye penting tugas yg di beri kena amanah & jujur ye

peaNut said...

angah ~ ye la angah..peanut akan jd pekerja yg baek2 je..huhu

Ct Arina said...

yg peliknye nape mesti jatuh kat pejabat sprm jugak? haih

peaNut said...

rina~entahla rina..ssh gak nk komen....bnda dh jadi kan..