be my Followers

klik klik klik

Friday, August 13, 2010

lagu wajib dengar di bulan ramadhan..

salam jumaat u all...
pagi ni aku nk mulakan hari di blog aku ni dengan entry mengenai lagu wajib bagi aku kalau dh tiba bulan puasa ni...
hehe..
lagu sedih tau u all..
tp,,bila aku dengar..
leh bagi kesedaran kat aku betapa mulianya ramadhan ni dan aku sentiasa berharap aku akan dpt melaksanakan ibadah puasa ni dgn yakin dan diterima oleh Allah...

lagu wajib yg aku maksudkan tu ialah lagu HARAPAN RAMADHAN..
sgt mendayu2 nyanyian penyanyi lagu ni...
aku suka sgt2...

jom la kita sama2 fahami lirik2 dlm lagu Harapan Ramadhan nyanyian kumpulan Raihan & Manbai...



Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar

Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua
 
 
 
 
 
p/s :
puitis kan lirik lagu ni..
mlm2 kalau dgr lagu ni..
leh berdiri bulu roma aku tau..
huhu

8 comments:

bspotgurl said...

Lagu ni mmg best, peanut.
Puasa tak harini?

Aleeya said...

huhuu tiba2 je rase sebak hehhee

Amni said...

sayuk ati mek lok... aieee... dah la jauh di perantauan tok.. kelak dengar lagu dendang perantau mesti makin sayuk oo.. huhuhu...

* mEsSy * said...

sokong sgt2~!!!!

=X

peaNut said...

bspotgurl ~ mmg best kan....peanut puasa hari ni...yani plak puasa x?huhu

peaNut said...

aleeya ~ kalau dgr suara manbai n nazri raihan ni nyanyi bertambah2 la sebak..huhu

peaNut said...

amni ~ tedah ktk....xpa..lak ktk akan balit kpg dkpun jwk bh..sabar k..

peaNut said...

messy ~ heeeeeeeeeee..