be my Followers

klik klik klik

Sunday, July 4, 2010

siapa yg rasa2nya cukup bijak utk jawab soalan ni???mari la cuba jawab...

salam hujung minggu semua...
hari ni aku ada teka teki ckit utk uji minda korang yg aku tau mmg bijaksana tu..
hehe


tp,,,amaran awal dari aku...
teka teki aku ni jgn la d jadikan kontroversi yg bukan2 ok..
huhu
ni hanyalah teka teki semata-mata..

ok..
aku ada 2 soalan nk d aju kan utk entry kali ni....
siapa yg rasa cukup bijak tu..jawab jgn x jawab ye!!

soalan pertama : 
Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk???

soalan kedua : 
Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai??


haaaa....
jawab la...
aku tggu jawapan2 bernas dr korang k..

nnti kan entry untuk jawapan teka teki ni esok ye..
aku akan buat entry auto publish lebih kurang pukul 12 cmtu la k..
tungguuuuuuuuuu!~

selamat berfikir!!


p/s :
saja je aku wat ni..
utk menguji minda d hujung mggu cmni..
hehe

10 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

nak teka lah...kalau betol ade hadiah tok kite tak? heheh...

jawapan bagi soalan pertama
Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk???

jawapannya : masukkan benang dalam jarum.


jawapan bagi soalan ke dua
Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai??

jawapannya : bas sekolah..bcoz...bas tu je yang rajin p sekolah hari-hari..hehehe

betol tak jawapan kite ? lau betol nak hadiah tau..hehehe..=P

peaNut said...

cik aida cukup bijak n bernas gak jwpn ni..tp,,kena tggu esok utk dpt tahu jwpn sebenarnya ok..huhu..tggguuuuu!!~

simawarhitam said...

memang mengundang kontreversi lah ko punye kuiz ni.

* mEsSy * said...

whoaa.. ta tawu la erkk..

yanie said...

bas sekolah sbb g sekolah :p

peaNut said...

simawarhitam ~ hehe..penut dh cakap ka..jgn kasi tekateki ni jd kontroversi...hikhik...think positive

peaNut said...

messy ~ kalau xtau..xpe..nnti tggu entry jwpn utk teka teki ni k..huhu

peaNut said...

yanie ~ jwapan yg agak bijak..huhu..tgu jwpn kat entry seterusnya nnti k..

bspotgurl said...

fuhh, dah ade org bijak laa :) hihik

peaNut said...

bspotgurl ~ dh ada peanut klua kan entry jwpn utk teka teki ni babe..huhu